Kanta-asiakkaille ilmaiset toimitukset, erikoistarjouksia ja -etuja. Rekisteröidy tai kirjaudu sisään tästä.

Vaihto, palautus ja reklamaatio

Onko kaikilla tuotteilla palautusoikeus?

Kyllä, kaikilla Luhta.com-verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla on palautusoikeus. Luhta.com-verkkokaupasta tilatuilla tuotteilla on 30 päivän palautusoikeus. 30 päivän palautusoikeus alkaa tilatun tuotteen vastaanottamisesta. Otathan huomioon, että palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä, alkuperäiskuntoisia ja alkuperäisissä pakkauksissa olevia myyntikelpoisia tuotteita, joissa tuotetunnukset ja -laput ovat paikoillaan. Myös tilauksen mukana tulleet kaupanpäälliset tulee palauttaa, mikäli niihin oikeuttava tuote palautetaan. Voit palauttaa saman tilauksen tuotteet yhdessä paketissa, vaikka tilaus olisi toimitettu sinulle useissa erissä. Tuotteen palauttaminen on sinulle maksutonta.


Kuinka pitkä palautusoikeus on?

Luhta.com-verkkokaupasta tilatuilla tuotteilla on normaalisti 30 päivän palautusoikeus ja myymäläverkostostamme ostetuilla tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus.


Voinko palauttaa verkkokauppaostokseni myymälään?

Valitettavasti palauttaminen myymälään ei toistaiseksi ole mahdollista.


Miten teen palautuksen?

Täytä tilauksen mukana tullut palautuslomake. Mikäli et löydä palautuslomaketta, voit tulostaa palautuslomakkeen täältä. Jos sinulla ei ole tulostusmahdollisuutta, voit kirjoittaa käsin palautuslomakkeessa pyydetyt tiedot paperille.

Vie palautuksesi Postin toimipisteeseen ja käytä palautuksessa Luhta.comin sopimustunnusta 659135. Pakkaathan palautettavat tuotteet huolellisesti. Muista lisätä palautuslomake mukaan palautukseesi. Varmista, että saat Postilta kuitin palautuksestasi. Otathan huomioon, että palautuspakettia ei voi palauttaa kirjelaatikkoon. Peitäthän tai poistat paketissa jo olevan lähettäjän ja vastaanottajan tiedot ennen palauttamista.


Voinko tehdä palautuksen Postin pakettiautomaattiin?

Voit palauttaa tilauksesi myös pakettiautomaattiin luomalla Postin sivuilla Helposti-koodin täältä. Valitse Muut palautustavat, palauta sopimusnumerolla ja käytä Luhta.comin sopimustunnusta 659135.


Pets-tuotteiden palauttaminen

Huomioithan, että palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, alkuperäistä vastaavassa kunnossa ja myyntikelpoinen. Tuotelappujen tulee olla kiinni tuotteessa ja myyntipakkauksen tulee olla jälleenmyyntikelpoinen. Mikäli sovitat tuotetta koiralle, olethan huolellinen, että tuotteeseen ei synny sovituksesta tahroja ja siistit siihen mahdollisesti tarttuneet karvat.

Paketin mukana ei tullut palautuslomaketta eikä -ohjeita. Mitä teen?

Ei hätää. Palautuslomakkeen voi tulostaa täältä. Mikäli sinulla ei ole tulostusmahdollisuutta, voit kirjoittaa käsin palautuslomakkeessa pyydetyt tiedot paperille.

Kuinka pian palautuksen jälkeen saan rahani takaisin ja mihin rahat palautetaan?

Hyvitämme palauttamasi tuotteen viivytyksettä, kun olemme vastaanottaneet, tarkistaneet ja hyväksyneet palautetun tuotteen, yleensä 14 vuorokauden sisällä. Hyvitämme sinulle myös edullisimman vakiotoimitustavan mukaiset kulut (postitoimitus 4,90 €), mikäli palautat koko tilauksesi. Hyvitys maksetaan takaisin samalla maksutavalla, jonka valitsit tilausta tehdessäsi. Saat hyvityksestä ilmoituksen sähköpostiisi.

Mikäli valitsit tilauksesi maksutavaksi laskun, saat uuden laskun sähköpostiisi, kun palautuksesi on käsitelty. Jos laskusi eräpäivä on lähellä, voit asettaa laskusi taukotilaan odottamaan palautuksen kirjautumista. Laskun voi asettaa taukotilaan Klarnan verkkosivuilla tai sovelluksessa. Tarvittaessa voit myös olla yhteydessä maksunvälittäjämme Klarna Ab:n asiakaspalveluun. Mikäli tuotteen tai tuotteiden palautuksen jälkeen tilauksesi ei enää oikeuta alennukseen, voidaan alennuksen arvo vähentää sinulle palautettavasta summasta.

Miten voin vaihtaa tilaamani tuotteen?

Luhta.com-verkkokaupassa ei ole vaihtomahdollisuutta. Jos haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen, sinun tulee palauttaa vaihdettava tuote verkkokauppaamme ja tehdä haluamastasi tuotteesta kokonaan uusi tilaus.

Lahjakortteja ei voi vaihtaa rahaksi.

Mihin voin reklamoida tuotteen?

Onko tuote ostettu jälleenmyyjältämme? Mikäli reklamoitava tuote on hankittu jälleenmyyjältämme, pyydämme olemaan yhteydessä kyseiseen myyjätahoon.

Myymälästämme ostetut tuotteet ensisijaisesti reklamoidaan siihen myymälään, josta tuote on ostettu. Myymälässämme henkilökunta voi paikan päällä tarkastaa ja arvioida tuotteen sekä hoitaa mahdollisen hyvityksen saman tien. Myymälöiden yhteystiedot löytyvät täältä.

Luhta.com-verkkokaupasta ostetuista tuotteista tulee olla yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteeseen: asiakaspalvelu@luhta.com

Reklamaation käsittelyn nopeuttamiseksi:

  • Kirjoita sähköpostiviestin otsikkoon "reklamaatio"

  • Ilmoita tilausnumero, jota reklamaatio koskee

  • Kerro, mitä tilauksen tuotetta virhe koskee

  • Lisää lyhyt kuvaus tuotteen virheestä

  • Lisää kuva/kuvia tuotteen virheestä